Sesja
online
Pierwsze dwie sesje online skupiają się
na wprowadzeniu uczestników w społeczne uwarunkowania fundraisingu, aspekty organizacyjne oraz kluczowe kwestie etyczne. Omawiamy misję, wizję, nadzór zarządu, pracę zespołową, współpracę z wolontariuszami i rolę fundraisera w organizacji. Uczestnicy zdobywają również wiedzę na temat komunikacji
z darczyńcami, skutecznej zbiórki pieniędzy
oraz różnych metod finansowania organizacji.
Trzecia sesja, która odbędzie się
w Krakowie, skupia się na warsztatach planowania strategicznego
oraz relacjach z biznesem.Uczestnicy zdobywają praktyczne narzędzia i wiedzę, które umożliwią im napisanie strategii fundraisingu dla swoich organizacji. Omawiamy zasady pozyskiwania sponsorów oraz budowania trwałych
i etycznych relacji z nimi.
Sesja
stacjonarna
ZAKRES TEMATYCZNY
30.09-01.10.2024 r. / SESJA ONLINE
Fundraising – jak to działa i od czego zależy sukces. Konkurs z nagrodą pieniężną.
Zdobywanie funduszy – jak zbudować system dający stały dopływ funduszy.
Misja i wizja organizacji – jak zamienić je w fundamenty stabilności finansowej.
Dlaczego ludzie dają nam pieniądze? Kto wygrywa w staraniach o darowizny.
Specyfika zawodu fundraisera. Jak wykorzystać zapał wolontariuszy, gdy nie stać nas na pracowników etatowych.
Jak pokonać opór przed proszeniem.
Skuteczny fundraiser – warunki powodzenia.
Komunikacja z darczyńcami indywidualnymi – co decyduje o sukcesie próśb.
Jak w pół minuty zamienić obcą osobę w darczyńcę – test windy i konkurs z nagrodą.
Zdrowe finanse organizacji – jak dywersyfikować, stabilizować i powiększać budżet z roku na rok.
Jak wizerunek organizacji przekłada się na pieniądze.
30 metod finansowania organizacji – arsenał metod fundraisingowych i przykłady ich zastosowania.
Crowdfunding – jak zbierać pieniądze w Internecie.
Kodeks etyczny fundraisera – jak uczciwie zarządzać finansami.
28-29.10.2024 r. / SESJA STACJONARNA
Podstawowe wyzwania strategiczne.
Strategie małych NGOs a strategie dużych organizacji.
Personalizacja. Indywidualizacja wartości.
Komunikacja marki 360 stopni.
Kto jest Twoim klientem?
Cele strategiczne.
Strategia organizacji. Strategia marki. Strategia marketingowa.
Strategiczne techniki kreatywne.
Definicja docelowego rynku.
Elementy strategii blue ocean.
Co jest wartością dla klienta/ beneficjenta.
Segmentacja rynku i pozycjonowanie oferty NGO.
Ćwiczenie: budowanie ofert w oparciu o dane i założenia statutowe organizacji.
Ewaluacja i monitoring realizacji strategii.
Warsztat lidera.
Sponsoring – reklama – filantropia: podobieństwa i różnice.
Skuteczność i efektywność działań marketingowych.
Zanim zaczniesz prosić – przygotowania do składania ofert.
Kim są sponsorzy i czego oczekują – jak uniknąć próśb skazanych na niepowodzenie i działać skutecznie.
Techniki komunikacji niezbędne w budowaniu relacji ze sponsorem.
Etyczne aspekty współpracy ze sponsorem.
Czego możemy się nauczyć od Adama Małysza i Roberta Lewandowskiego? Case studies.
Finansowanie działań - planowanie.
Portale społecznościowe i biznesowe jako źródło wiedzy o sponsorach.
Negocjacje – jak budować partnerstwo i zachować niezależność?
Budowa oferty sponsorskiej i listów do sponsorów.
Miniwarsztat: jak umówić się na spotkanie – rozmowa telefoniczna.